Viccionari cawiktionary https://ca.wiktionary.org/wiki/Viccionari:Portada MediaWiki 1.47.0-wmf.2 case-sensitive Media Especial Discussió Usuari Usuari Discussió Viccionari Viccionari Discussió Fitxer Fitxer Discussió MediaWiki MediaWiki Discussió Plantilla Plantilla Discussió Ajuda Ajuda Discussió Categoria Categoria Discussió TimedText TimedText talk Mòdul Mòdul Discussió Event Event talk sobtar 0 1895 2695017 2468034 2026-05-12T18:48:48Z Lojwe 15952 2695017 wikitext text/x-wiki == {{-ca-}} == {{ca-pron|tipus=inf}} {{homòfons|ca|sobtà}} {{etim-comp|ca|sobte|+ar}}, {{etim-s|ca|XIV}}. === Verb === {{ca-verb|t-p}} # [[sorprendre]], causar impressió un fet no esperat. #: {{ex-us|ca|M'ha sobtat aquest àpat.}} ==== Conjugació ==== {{ca.v.conj.para1|sobt}} {{-trad-}} {{t-inici}} {{t-final}} === Miscel·lània === * {{ca-sil}} * {{anagrames|ca|botràs|obrats|obstar|robats|torbàs|trobàs|orbats|borats|brosta|brostà|brotàs|absort|sobrat}} === Vegeu també === * {{ca-dicc|diec|gdlc|optimot}} 5a3vjor6827dzcrjj8oz8wpvy49wwfb Usuari Discussió:Vriullop 3 8943 2695019 2691489 2026-05-13T03:55:55Z Tmagc 22451 /* Verbos con doble participio */ secció nova 2695019 wikitext text/x-wiki Arxius: [[/arxiu 1|2008-2013]], [[/arxiu 2|2014-2018]], [[/arxiu 3|2019-2021]]. == How we will see unregistered users == <section begin=content/> Hola! Heu rebut aquest missatge perquè sou administrador en algun wiki de Wikimedia. Actualment, quan algú fa una edició en algun wiki de Wikimedia sense entrar al compte d'usuari, mostrem la seva adreça IP. És possible que en un futur no puguem fer-ho. Aquesta decisió la prendrà el departament legal de la Fundació Wikimedia, perquè les normes i regulacions sobre la privades a Internet han canviat amb els anys. En comptes de l'adreça IP mostrarem una identitat ofuscada. Els administradors '''encara sereu capaços d'accedir a l'adreça IP'''. També es crearà un nou rol d'usuaris amb permisos per a veure les adreces IP dels usuaris no registrats, amb la finalitat de lluitar millor contra el vandalisme i el spam sense la necessitat de ser administradors. Els usuaris amb drets de patrulla també veuran part de la IP fins i tot sense aquest rol. També estem treballant en [[m:IP Editing: Privacy Enhancement and Abuse Mitigation/Improving tools|millors eines]] per ajudar-hi. Si no ho heu vist ja, podeu [[m:IP Editing: Privacy Enhancement and Abuse Mitigation|llegir-ne més a Meta]]. Per a assegurar-vos de no perdre cap dels canvis tècnics als wikis de Wikimedia, us podeu [[m:Global message delivery/Targets/Tech ambassadors|subscriure]] al [[m:Tech/News|newsletter tècnic setmanal]]. Tenim [[m:IP Editing: Privacy Enhancement and Abuse Mitigation#IP Masking Implementation Approaches (FAQ)|dues propostes]] sobre com pot funcionar aquest identificador. '''Us agrairem qualsevol comentari''' sobre com creieu que pot funcionar millor per a vós i per al vostre wiki, ara i en el futur. Ens ho podeu [[m:Talk:IP Editing: Privacy Enhancement and Abuse Mitigation|fer saber a la pàgina de discussió]]. Es permet escriure directament en el vostre idioma. Les propostes actuals es van publicar el mes d'octubre i es prendrà una decisió després del 17 de gener. Moltes gràcies. /[[m:User:Johan (WMF)|Johan (WMF)]]<section end=content/> 19:10, 4 gen 2022 (CET) <!-- Missatge enviat per Usuari:Johan (WMF)@metawiki utilitzant la llista de https://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=User:Johan_(WMF)/Target_lists/Admins2022(1)&oldid=22532492 --> == Transcripció del ciríl·lic == Bon dia i bona Diada, Vicenç. Caldria fer una petita correcció al sistema de transcripció automàtica del ciríl·lic. A «[[pansa]]», la transcripció del mot rus изю́м hauria de ser «izium», no «iziüm», ja que la transcripció de la lletra ciríl·lica russa ю és sempre un diftong creixent (/ju/, no /i.u/). Així doncs, la transcripció al català es pronunciaria /iˈzjum/, no /iˈzi.um/, i, com a paraula aguda acabada en ema, no portaria accent. Resto a la teva disposició si necessites alguna altra informació per fer el canvi. Salut! [[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 08:34, 11 set 2022 (CEST) [[User:Leptictidium|Lepti]], no quadra amb el que diu [[:ru:изюм]]: AFI, àudio, síl·labes. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 10:28, 11 set 2022 (CEST) Ep, sóc jo que no quadro. Ja m'ho miraré amb més calma. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 10:31, 11 set 2022 (CEST) :@[[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] Solucionat, a la wp també. Em trobava encallat perquè tot i detectar el problema no veia clara la solució. Les formes "izium" o "soiuz" no mostren la pronúncia original, però veig que a [[w:Viquipèdia:Transcripció del rus#Combinacions vocal + и,_у]] explica, per extensió, les divergències amb l'ortografia catalana. Cal saber com funciona aquest diftong i suposo que és preferible mantenir una transcripció senzilla. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:07, 19 set 2022 (CEST) ::Bona tarda. No facis gaire cas a aquesta secció que enllaçaves de la Viquipèdia, era pura recerca original que ja havia estat rebutjada i que simplement se'ns havia passat per alt a l'hora de revertir. Ara ja ho he fet. Salut!--[[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 18:29, 19 set 2022 (CEST) == Categories de data de documentació == Bon dia! He vist que has eliminat les categories per data de documentació del gallec i portugués. Estaven mal fetes o hi passava alguna cosa? [[Usuari:Pablussky|Pablussky]] ([[Usuari Discussió:Pablussky|discussió]]) 08:49, 12 nov 2022 (CET) He limitat aquestes categoritzacions a les llengües que tinguin un cert volum. Per mitja dotzena d'entrades no resulta significatiu. Penso que cal analitzar-ho cas a cas, si hi ha alguna font per poder-ho fer sistemàticament. A més, no està resolt quan comença una llengua i si cal incloure l'antecedent o com fer-ho. Potser el portuguès es pot documentar en dates del galaicoportuguès, o com es digui, però no queda clar si resulta anacrònic en cada llengua. Si tens intenció d'anar omplint les dates per a determinades llengües doncs es pot recuperar fàcilment. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:27, 12 nov 2022 (CET) == Viquiprojecte:Etnopoètica == Bon dia, Vriullop. Perdona no haver contactat amb tu abans, però en principi nosaltres no havíem d'encarregar-se d'aquest viquiprojecte, entre altres coses per desconéixer com funcionava aquest projecte germà de l viquipèdia. Però com que havíem de fer un esdeveniment programat i no havia més remei, hem hagut de ser atrevits i iniciar-nos de forma autodidacta en l'edició a viccionari. Segur que fem moltes errades i demanem perdó per elles, també esperem un poc de paciència, poerquè tractarem de corregir totes les errades que identifiquem. Gràcies per toto i rep una salutació.[[Usuari:19Tarrestnom65|19Tarrestnom65]] ([[Usuari Discussió:19Tarrestnom65|discussió]]) 09:49, 13 nov 2022 (CET) :Hola, {{u|19Tarrestnom65}}, benvinguts. Està bé llançar-s'hi, és clar, amb un mínim d'experiència wiki s'aprèn de pressa. Si hi ha qüestions de format doncs no és important, ja s'anirà arreglant. Sense haver fet un seguiment, he vist dos problemes. Primer, la llicència de TermFolk, CC BY-NC-ND 3.0, és incompatible, no es poden copiar definicions. M'ha semblat que són només alguns casos puntuals. Segon, hi ha algunes locucions que no passen el que en diem la "prova de l'ou", que tinguin un significat no literal: un ''ou remenat'' no és el producte de remenar ous, ni un ''ou passat per aigua'' no és un ou mullat; en canvi un ''ou gros'' és un de gros i res més, encara que en algun àmbit interessi definir-lo segons el calibre. En diccionaris terminològics ja sol passar que els pot interessar la classificació de tipus de coses o conceptes d'un àmbit concret, i acaben inclouen termes que es poden deduir literalment. Així per exemple, [[rondalla religiosa]] és una rondalla de tipus religiós i no hi ha res més a dir lexicogràficament. Tot i que enciclopèdicament sigui un concepte que es pot desenvolupar a la Viquipèdia, i que terminològicament sigui un terme a considerar en un àmbit determinat, no es considera adequada la inclusió al Viccionari si es pot substituir per un "vegeu ''rondalla'' i ''religiós''". Això està anotat a [[Viccionari:Criteris d'inclusió#Modismes]] amb un enllaç d'ampliació. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 20:52, 13 nov 2022 (CET) == Categoria:Pronúncia en català excepcional == Hola, Vriullop. Veig que a l'octubre vas moure la categoria Pronúncia en català excepcional cap [[:Categoria:Mots en català per característiques fonètiques]]. Res a dir, està molt millor categoritzat (la categoria anterior era un calaix de sastre). Em sembla, però, que hi ha mots que no encaixen en cap de les subcategories i ara els he/hem perdut. La categoria anterior la vaig crear per a facilitar trobar mots que no es poden pronunciar correctament seguint les regles de lectura estàndards del català. P. ex. "transitar" (i derivats) en teoria s'hauria de pronunciar amb essa sorda, però es pronuncia amb essa sonora. O "doncs", que es pronuncia com "dins" i no com "tancs"... Aleshores, hi ha cap manera de recuperar el contingut de la categoria? Salutacions, [[Usuari:Unjoanqualsevol|Unjoanqualsevol]] ([[Usuari Discussió:Unjoanqualsevol|discussió]]) 17:34, 13 des 2022 (CET) :Hola, [[User:Unjoanqualsevol|Joan]]. Quan vaig fer el canvi no es va perdre cap de les pàgines inicials, segueixen estant en alguna de les subcategories. La idea era tipificar els casos i fer la categorització automàtica. Per això ara n'hi ha més. Hi poden haver més casos no tractats i encara es poden categoritzar manualment en la categoria principal. Ara bé, els que em comentes no els veig clars: :* Transitar. Tots els "trans + vocal" són amb essa sonora, igual que els "trans + consonant sonora". És una regla general que s'aplica per generar la pronúncia automàticament. Quan hi ha excepcions ja s'escriuen amb dues esses: transsepte, transsexual... :* ''Doncs'', sí que es pronuncia com ''tancs''. Així ho diu el ''Diccionari ortogràfic i de pronúncia'' del Grup EC que ara es pot consultar en línia en les [https://www.diccionari.cat/catala-frances/doncs traduccions del GDLC]. També el [http://www.avl.gva.es/lexicval/dnv?paraula=doncs DNV]. El DCVB registra les dues pronúncies, com ''tancs'' i com ''dons''. Crec que s'ha de considerar com a pronúncia popular o informal. Una altra cosa és si volem categoritzar totes les pronúncies populars no formals, igual que ara tenim la iodització dialectal. :Per cert, tot just he trobat un altre cas, [[interès]], que no sé com qualificar-lo, potser "e oberta no etimològica" que va més enllà de les típiques vacil·lacions dialectals. En qualsevol cas, potser és millor reanomenar la categoria principal. En lloc de "per característiques fonètiques" doncs "pronúncia en català no regular", i no hi ha problema en afegir-hi manualment casos pendents de tipificar, sempre que valgui la pena. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:04, 16 des 2022 (CET) == Javascript == Hola Vriullop, M'he passat per ací per a que em contes què és alló que no te'n surtes amb el javascript, he mirat les teues contribucions, no sé si es tracta del giny [[MediaWiki:Gadget-TranslationAdder.js]], digues-me què feia i què ha deixat de fer. Intentaré mirar-ho amb temps i esbrinar com solucionar-ho. [[Usuari Discussió:Coet|<span style="color: purple;><b>Coet</b></span>]] 23:12, 12 feb 2023 (CET) :Hola {{u|Coet}}. Sí, ho has endevinat. Pots veure els comentaris previs a [[Viccionari:La taverna/2022#Error al desar traduccions]]. Per veure què feia, és millor provar-ho en l'original anglès: a [[:en:acrolect]] desplega les traduccions i veuràs un formulari al final. Si no et surt, activa allà el gadget "Enable the buttons that allow editing of translation tables". Afegeix la traducció ca=acrolecte (masculí) i desa. Ara, activa aquí el giny de traduccions. El teníem per defecte però ja no. A [[acrolecte]] funciona la modificació de la glossa del títol amb la icona ±, però si intentes afegir pt=acroleto només previsualitzant surt error:undefined. Està sincronitzat amb una de les darreres versions de l'anglès, no les posteriors on han canviat l'estructura de la taula. Té algunes particularitats per adaptar-ho al format de taula d'aquí. Ping {{u|KRLS}}: pots afegir en Coet com a administrador de la interfície? Així ho pot remenar millor i no crec que ningú s'hi oposi, al contrari és d'agrair intentar solucionar aquest giny estratègic. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:21, 13 feb 2023 (CET) ::Fet! L'he fet administrador de l'interfície durant 6 mesos. En el seu dia ja ho va ser. [[Usuari:KRLS|KRLS]] ([[Usuari Discussió:KRLS|discussió]]) 09:37, 13 feb 2023 (CET) :::Gràcies @[[Usuari:KRLS|KRLS]]! Bé m'hi pose esta nit, ja he dit a la taverna que em compromet a resoldre-ho en quinze dies, faré unes proves al meu espai per a no causar massa destrossa a tots els usuaris. Javascript és un dimoni, però jo també xD. Au! Intentaré tot el que estiga en les meues mans i cap. A la Viquipèdia em vaig proposar reprendre l'escrutini (el comptador automàtic per a esborrar pàgines), però esta vegada utilitzant jQuery i aprofitant les biblioteques del MediaWiki, ho he aconseguit, però té diverses fases i m'he quedat en la primera, la segona és la més fàcil, editar i esborrar. :::Accepte este repte que em sembla de moment totalment desconegut i prou important per al bon funcionament d'este projecte al que tantes hores li he dedicat en el seu temps. [[Usuari Discussió:Coet|<span style="color: purple;><b>Coet</b></span>]] 19:32, 13 feb 2023 (CET) ::::Collins, falta de costum, he editat un arxiu de la taverna :/ ::::Bé he vist de moment que hi ha un problema amb un giny que podria ser-ne la causa. És només una primera sospita. [[Usuari Discussió:Coet|<span style="color: purple;><b>Coet</b></span>]] 11:37, 14 feb 2023 (CET) :::::{{ping|Coet}} Una pista. Vaig evitar usar LanguageUtils perquè implica tenir tota una estructura complexa de mòduls de llengua que aquí no tenim. S'usa bàsicament per trobar el nom de llengua, però aquí no cal. En anglès el format és:<nowiki>* French: {{t|fr|traduction}}</nowiki>; aquí tenim: <nowiki>* {{fr}}: {{trad|fr|traduction}}</nowiki>. També s'usa per trobar mòduls de transliteració. Aquí en tenim pocs, amb noms sistematitzats, i ho vaig afegir a [[MediaWiki:Gadget-TranslationAdder-Data.js]] amb el paràmetre trauto=1. En el seu moment aquesta modificació funcionava. --[[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 07:52, 15 feb 2023 (CET) ::::::He estat una mica absent, tinc alguns fronts oberts IRL. Tindré en compte la teua pista ;) . El que he fet, de moment ha servit de poc. Encara em queden 11 dies dels 15 que m'havia proposat, com al bàsket si no puc fer res el temps s'atura :P ::::::Si als 15 dies no ho aconseguisc, sempre queda l'opció de començar de zero, total el que s'ha de fer és afegir plantilles al text però crec que pot haver-hi una solució abans de fer este pas. [[Usuari Discussió:Coet|<span style="color: purple;><b>Coet</b></span>]] 12:58, 20 feb 2023 (CET) ::::::&hairsp; ::::::He tornat a provar al meu espai si podia fer alguna cosa amb un codi més simple, sense dependències però veig que hi ha coses rares. Ara mateix en desar el contingut em diu que tinc errors al codi, m'afegix a eixa categoria d'scripts amb errors. De fet he vist que el [[MediaWiki:Gadget-LanguageUtils.js]] també hi és. ::::::Una altra raresa és que si edite amb l'editor de codi se'm fa impossible ja que diria que em l'escriptura va en sentit contrari... Igual hi ha una opció sobre això (servix per quan s'escriu en àrab, hebreu, ...), però m'estranya que jo ho haja activat. ::::::Amb les proves que he fet, no puc carregar el mòdul de prova perquè detecta un error i no el carrega. Però el mateix Mediawiki abans de desar un fitxer .js advertix que hi ha errors i no és el cas, a la costat dret indefrior no indica cap tipus d'error. ::::::[[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 18:31, 26 feb 2026 (CET) :::::::Estic veient que els '''francesos ho ha fet de zero''', té millor pinta que el mòdul anglés. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 19:22, 26 feb 2026 (CET) ::::::::Sí, en anglès ho han fet tant enredat de dependències que vaig anotar amb meu TODO mirar el francès. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 19:36, 26 feb 2026 (CET) :::::::::He aconseguit resultats, els mòduls bons són: [[User:Coet/common.js]], [[User:Coet/Gadget-Editor.js]], [[User:Coet/Gadget-LanguageUtils.js]], [[User:Coet/Gadget-TranslationAdder-Data.js]] i [[User:Coet/Gadget-wikt.translation-simple.js]], no me'n surtia amb el que tenen els francesos tampoc, s'haurà d'ajustar ho he fet a corre cuita... 😅🤣😂 [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 22:35, 26 feb 2026 (CET) ::::::::::✅ [[Especial:Diff/2680489|funciona!]], però com he dit calen reajustaments, s'havia d'adaptar per a cawikt, ja que no es fa amb una taula sinó amb un div, hi ha altres tipus de paràmetres i funcionalitats que he obviat, però l'important és que està tot més controlat. En una setmana es pot arreglar 😉 [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 00:33, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::Intentaré treure dependències, hi ha molta brossa. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 00:38, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::Tema aparença funciona, però he hagut d’afegir una dependència més... Al final tot de l’anglesa excepte el [[Usuari:Coet/Gadget-wikt.translation-simple.js]] que li podríem dir [[MediaWiki:Gadget-TranslationAdder-cawikt.js]]. Demà mire tema dependències... [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 03:06, 27 feb 2026 (CET) :::::::::::Impressionant. A Gadget-LanguageUtils.js veig que hi ha una sèrie de "invoke:languages/javascript-interface". Aquest mòdul no existeix. Tenim una estructura simplificada per tractar llengües i crec que el podria reconstruir a partir de les nostres dades. El dubte, realment s'usen totes les funcions? Especialment AllCanonicalToCode serà complicada i no li veig la utilitat. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:45, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::::Primer que res he tret una dependència innecessària tenint jQuery, no calia allò dels NewNode, que damunt ho fica en el mateix codi que s'ha d'eliminar, el mòdul ja no està a enwikt i dos línies més avall el tenien copipasted. ::::::::::::&hairsp; ::::::::::::Volia que fóra més simple, he de mirar què no servix d'altres mòduls. Havia descartat el que tenien els francesos per dos raons: dependències i l'ús del GadgetEditor.js, no me trague allò de la finestreta al cantonet amb colors cridaners, antiestètic i un autèntic fem-ho-ràpid-i-acabem-abans... Si me'l puc carregar i oferir un `''modal''` en condicions amb jQuery, quasi que millor. (L'experiencia em servirà per restaurar els Viquiestris.) ::::::::::::&hairsp; ::::::::::::Per a afinar-ho tot necessitaria coneixement del funcionament de cawikt que no tinc, però sí que puc treure brossa quan estic segur que són funcionalitats més pròpies de enwikt. Deixant aquelles que tinga dubtes i consultar-te, també. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 10:27, 27 feb 2026 (CET) :::::::::::::Alguna cosa que he vist específica de cawikt: :::::::::::::* Sí que tenim algunes transliteracions automàtiques, i sí que és important que surti el camp de transliteracions en SimpleModeVisibility per les llengües que no tinguin sc=Latn i tinguin HasAutomaticTransliteration=false. Per això deia que a [[Usuari:Coet/Gadget-LanguageUtils.js#L-48]] reconstruiré el mòdul per obtenir automaticTranslitLanguages. :::::::::::::* A [[Usuari:Coet/Gadget-wikt.translation-simple.js#L-371]] la function updateSimpleModeVisibility defineix "var g" pels gèneres vàlids per a una llengua, però <s>després no l’usa</s> <u>sembla undefined</u> i no surten. :::::::::::::* La {{Tl|t-inici}} sí que té glossa com l'anglesa, en el primer paràmetre, i s'hauria de poder editar. :::::::::::::[[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 10:50, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::::::El primer punt està preparat: [[Especial:Diff/2680518]]. Per cert, aquest interface Lua-javascript és interessant per recopilar dades vives. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 11:31, 27 feb 2026 (CET) :::::::::::::(trec sagnia, que al mòbil es fa poc llegible) :::::::::::::OK, llavors vas fent tu les modificacions que cregues, i més endavant seguisc jo amb la purga?. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 13:57, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::::Bon dia, ho he mogut a Gadget-TranslationAdder-cawikt.js, canvia-’tho al teu common.js. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 10:36, 28 feb 2026 (CET) == Need your input on a policy impacting gadgets and UserJS == <div lang="en" dir="ltr" class="mw-content-ltr"> Dear interface administrator, This is Samuel from the Security team and I hope my message finds you well. There is an [[m:Talk:Third-party resources policy|ongoing discussion]] on a proposed policy governing the use of external resources in gadgets and UserJS. The proposed [[m:Special:MyLanguage/Third-party resources policy|Third-party resources policy]] aims at making the UserJS and Gadgets landscape a bit safer by encouraging best practices around external resources. After an initial non-public conversation with a small number of interface admins and staff, we've launched a much larger, public consultation to get a wider pool of feedback for improving the policy proposal. Based on the ideas received so far, the proposed policy now includes some of the risks related to user scripts and gadgets loading third-party resources, best practices for gadgets and UserJS developers, and exemptions requirements such as code transparency and inspectability. As an interface administrator, your feedback and suggestions are warmly welcome until July 17, 2023 on the [[m:Talk:Third-party resources policy|policy talk page]]. Have a great day!</div> <bdi lang="en" dir="ltr">[[m:User:Samuel (WMF)|Samuel (WMF)]], on behalf of the Foundation's Security team</bdi> 01:02, 8 jul 2023 (CEST) <!-- Missatge enviat per Usuari:Samuel (WMF)@metawiki utilitzant la llista de https://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=User:Samuel_(WMF)/IAdmins_MassMessage_list_1&oldid=25272788 --> == Mots que no apareixen en obres lexicogràfiques == Bon vespre, Vicenç. Una consulta pel que fa a l'admissibilitat d'una entrada: escau crear una entrada d'un mot que no figura als diccionaris i que solament es troba en els corpus? Ho dic perquè volia crear les entrades [[quíber]] i [[Quíbia]], que fan referència a [[Felanitx]] ([http://www.capvermell.org/index.php/collaboracions/5800-documentacio-gabellina-destarotada-7] [https://antoniriera.wordpress.com/2014/12/30/proselits-de-la-religio-de-sentir-se-diferents-en-un-mon-diguals/] [https://www.centpercent.cat/els-origens-de-quibia/]), però com que es tracta de conceptes més o menys alternatius (tot i que ja força estesos en l'imaginari popular) no voldria infringir cap criteri d'admissibilitat. Hi podria posar, com a referències, articles d'opinió de diaris, però no obres lexicogràfiques. Moltes gràcies.--[[Usuari:Joan Gené|Joan Gené]] ([[Usuari Discussió:Joan Gené|discussió]]) 20:32, 15 nov 2023 (CET) :Hola. Pots veure [[Viccionari:Criteris d'inclusió]]. La base és que es pugui atestar l'ús real amb citacions de diferents autors i en un cert espai de temps. És a dir, preval els corpus més que els diccionaris, tot i que s'assumeix com a suficient que estigui en diccionaris per fer via. En aquest cas calen citacions, amb {{Tl|ex-cit}}, que transmetin el significat en el seu context. Si són referències que expliquen el significat, llavors van a la secció "Vegeu també". [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 13:46, 16 nov 2023 (CET) == Feines de bot == Hola Vicenç, com vas? En primer lloc, gràcies per les correccions repetitives, especialment pel que fa a la pronúncia... no me n'acabo de sortir amb les es i les os, no hi ha manera. :-) Et volia comentar que hi ha dues feines per fer amb bot, aviam si fos possible executar-ho: # Afegir apartat "Miscel·lània" amb el ca-sil, en cas que no existeixi. Hi ha moltes entrades sense aquest apartat (ex. [[seduccions]]) cosa que fa que aquestes paraules no es categoritzin a les categories per síl·labes, etc. # Crear formes verbals d'articles amb ca-conj, això suposo que du més feina? per exemple, [[raptar]], entre molts d'altres. També et volia fer un cop de mà ordenant els canvis de les grafies de 2016, estàs seguint alguna llista, per anar-ho marcant i seguint? Bé, ja diràs com ho veus, gràcies per la feina.--[[Usuari:Arnaugir|Arnaugir]] ([[Usuari Discussió:Arnaugir|discussió]]) 11:19, 2 oct 2024 (CEST) :* La pronúncia no és fàcil perquè hi ha excepcions. Vaig guiar i intentar explicar-ho a un d'enwikt i com a resultat a la ca-pron d'allà han acabat posant que cawikt no és fiable, cosa que m'ha picat. Tinc un munt d'apunts per revisar la generació automàtica. Per a casos concrets ho vaig anotar a [[Plantilla:ca-pron#Fonts de consulta]], bàsicament: GDLC pel central, DNV pel valencià, DCVB pel balear i per contrastar amb precaució. :* Síl·labes: en la implantació em vaig preocupar dels lemes i ho vaig aturar en les formes per ser excessiu volum. Ho puc reprendre per anar fent. De totes formes, estic pensant que algunes categories només haurien de tenir lemes sense formes, i les de síl·labes són candidates. La qüestió tècnica no està preparada per distinguir-ho, però sembla que és possible. Quan sigui el moment ho podem discutir. :* Amb el ca-conj potser em complico la vida. Hi ha verbs que són d'ús restringit i comprovo si realment s'usen en totes les àrees i si són prou populars com per generar les formes col·loquials. De moment estic centrat en alguns que tinc detectada la vocal rizotònica, lligat amb el que deia de ca-pron. La segona prioritat són els que ja tenen una definició. Si tenen ca-conj se suposa que ja tindran definició i ja sortiran quan vaig repassant la categoria de verbs. :* Reforma ortogràfica: vaig seguint [[:Categoria:Reforma ortogràfica del català del 2016]]. Els primers ja han desaparegut i ara surten a [[:Categoria:Termes en català amb grafia obsoleta des del 2016]], és a dir categoritzant els vells en lloc del nous. Un model de és [[adéu]] i [[adeu]], mira l'historial. A més reviso ca-dicc, els obsolets s'indiquen al GDLC en l'entrada del nou, i a vegades en el DIEC1 o DCVB. :[[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 12:29, 2 oct 2024 (CEST) == Creació accelerada == Bon dia Vicenç, com que veig que estàs remenant força cosetes aquests dies, pot ser que hagi deixat de funcionar la creació accelerada? acabo de crear [[florent]] i l'enllaç verd que crearia "florents" em crea una pàgina en blanc. Sóc només jo, o realment ha deixat de funcionar? Gràcies!!--[[Usuari:Arnaugir|Arnaugir]] ([[Usuari Discussió:Arnaugir|discussió]]) 08:35, 14 feb 2025 (CET) :Vaja, ahir funcionava. No és res del que estic tocant sinó pel darrer missatge a la Taverna que han canviat el parser. Al menú d'eines hi ha la nova opció "Switch to legacy parser". Canviant al parser tradicional llavors funciona. Serà complicat saber què passa, a en.wikt encara no ho han canviat. El primer pas serà mirar d'actualitzar el giny [[MediaWiki:Gadget-WiktAccFormCreation.js]]. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:10, 14 feb 2025 (CET) ::Gràcies... de moment funciona desactivant el nou parser. Haurem d'estar atents a en-wiki doncs per actualitzar-ho. Gràcies [[Usuari:Arnaugir|Arnaugir]] ([[Usuari Discussió:Arnaugir|discussió]]) 10:13, 14 feb 2025 (CET) == «De Wikiccionari» == Bon dia, Vicenç. Quan fas una cerca a la Viquipèdia i te'n mostra els resultats als projectes germans, et surt «De Wikiccionari» en comptes de «Del Viccionari». Suposo que hi deu haver un creuament de cables amb l'occità. He mirat a TranslateWiki, però no hi he trobat cap solució. [[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 08:49, 15 set 2025 (CEST) :@[[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] Doncs costa de trobar, ho fa l'eina de cerca del Mediawiki, però no està documentat com configurar-ho. Prové de [[w:oc:MediaWiki:Search-interwiki-custom]]. S'haurà de crear en local a [[w:ca:MediaWiki:Search-interwiki-custom]]. No estic segur si com a administrador tens drets per la interfície. Si no és així proposa'm un text, no sé si serà millor mantenir l'estil occità o guiar-se per l'[[w:en:MediaWiki:Search-interwiki-custom|anglès]] i [[w:fr:MediaWiki:Search-interwiki-custom|francès]]. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 11:32, 15 set 2025 (CEST) ::Sí, l'he pogut crear. De moment, simplement he adaptat l'estil occità, però si et fa l'efecte que és millor l'anglès/francès, endavant amb els canvis que et semblin necessaris. Avisa'm quan hagis acabat per protegir aquesta plantilla sensible.--[[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 11:36, 15 set 2025 (CEST) :::No cal protegir-ho. L'espai MediaWiki només es pot modificar amb el dret editinterface que tenen administradors-sysops i administradors-interface. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 16:36, 15 set 2025 (CEST) == «Relacionats» == Bon dia, Vicenç. No seré pas jo qui vingui a dir-vos com heu de fer les coses al Viccionari, però no creus que l'etiqueta «Relacionats», sense més qualificació, pot donar la falsa impressió que els mots estan relacionats ''etimològicament''? Em refereixo a canvis com el que vas fer a [[Schadenfreude]]. Potser es podria redactar com a «Conceptes relacionats» o «Conceptes anàlegs», per aclarir que parlem d'una relació conceptual o semàntica i no pas etimològica. [[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 08:48, 18 des 2025 (CET) :De fet he dubtat. Tens raó, no hauria de ser subsecció de ====Descendents==== que són etimològics. Les seccions són gairebé predeterminades. A [[Viccionari:Llibre d'estil#Relacionats i similars]] tenim la secció ====Relacionats==== pels que ho són "semànticament o d’alguna altra manera", normalment complementària a ====Derivats==== etimològics, però en la mateixa llengua i no encaixa bé aquí. En aquests casos pot anar al final de l'etimologia com a "cf." o "compareu", si paga la pena per algun motiu encara que siguin d'orígens diferents. No es pot descartar que no sigui un calc, encara que això és especulació (per [[:en:ἐπιχαιρεκακία]] interpreto lit. "evil rejoicefulness"). A veure si et sembla millor així. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:39, 18 des 2025 (CET) ::Sí, crec que així es resol l'ambigüitat. Gràcies. [[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 11:22, 18 des 2025 (CET) == You may be an eligible candidate for the U4C election == <div lang="en" dir="ltr" class="mw-content-ltr"> Greetings, The [[m:Special:MyLanguage/Universal_Code_of_Conduct/Coordinating_Committee|Universal Code of Conduct Coordinating Committee (U4C)]] seeks candidates for the 2026 election. The U4C is the global committee responsible for overseeing enforcement of the [[foundation:Special:MyLanguage/Policy:Universal Code of Conduct|Universal Code of Conduct]]. Elections are held annually, if elected a committee member serves for two years. This year the U4C requires candidates to hold administrator rights on at least one wiki, which is why you are being contacted as you appear to hold this right. There are other requirements, such as candidates must be at least 18 years old and may not be employed by the Wikimedia Foundation or other related chapters and affiliates. You can find more information in the [[m:Special:MyLanguage/Universal_Code_of_Conduct/Coordinating_Committee/Election/2026#Call_for_Candidates|call for candidates on Meta-wiki]]. Additionally, the committee's working language is English; some ability to communicate in English is required. The election opens on 18 May, if you are eligible and interested you have until 10 May to submit your candidacy. There will week between for candidates to answer questions from the community. Voting takes place privately in [[m:Special:MyLanguage/SecurePoll|SecurePoll]], successful candidates must receive at least 60% support. More information is available on [[m:Special:MyLanguage/Universal_Code_of_Conduct/Coordinating_Committee/Election/2026|the 2026 Elections page]], including timelines and other candidacy information. If you read over the material and consider yourself qualified, please consider submitting your name to run for the committee. If you think someone else in your community might be interested and qualified, please encourage them to run. In partnership with the U4C -- [[m:User:Keegan (WMF)|Keegan (WMF)]] ([[m:User_talk:Keegan (WMF)|talk]]) 20:30, 28 abr 2026 (CEST) </div> <!-- Missatge enviat per Usuari:Keegan (WMF)@metawiki utilitzant la llista de https://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=User:Keegan_(WMF)/test&oldid=30471712 --> == Verbos con doble participio == Hola, vengo con una consulta tecnicolingüística (no sé nada de catalán). Me llama la atención que hay un buen número de verbos que figuran con dobles participios. Algunos ejemplos son: * [[tòrcer]]: torçut, tort * [[néixer]]: nascut, nat * [[fugir]]: fugir, fuit Como sos el maestro de las plantillas y módulos, y supongo que cuando las escribiste lo hiciste con amplio conocimiento del idioma, me pregunto si todas las variantes irregulares no serían más bien adjetivos en lugar de participios. Por ejemplo, puedo decir "he tort", o solamente "he torçut"? verbs.cat parece estar de mi lado. [[Usuari:Tmagc|Tmagc]] ([[Usuari Discussió:Tmagc|discussió]]) 05:55, 13 maig 2026 (CEST) 7tzmwaix23syve08vuxl1d85w2jzhhd 2695021 2695019 2026-05-13T06:58:53Z Vriullop 219 /* Verbos con doble participio */ Resposta 2695021 wikitext text/x-wiki Arxius: [[/arxiu 1|2008-2013]], [[/arxiu 2|2014-2018]], [[/arxiu 3|2019-2021]]. == How we will see unregistered users == <section begin=content/> Hola! Heu rebut aquest missatge perquè sou administrador en algun wiki de Wikimedia. Actualment, quan algú fa una edició en algun wiki de Wikimedia sense entrar al compte d'usuari, mostrem la seva adreça IP. És possible que en un futur no puguem fer-ho. Aquesta decisió la prendrà el departament legal de la Fundació Wikimedia, perquè les normes i regulacions sobre la privades a Internet han canviat amb els anys. En comptes de l'adreça IP mostrarem una identitat ofuscada. Els administradors '''encara sereu capaços d'accedir a l'adreça IP'''. També es crearà un nou rol d'usuaris amb permisos per a veure les adreces IP dels usuaris no registrats, amb la finalitat de lluitar millor contra el vandalisme i el spam sense la necessitat de ser administradors. Els usuaris amb drets de patrulla també veuran part de la IP fins i tot sense aquest rol. També estem treballant en [[m:IP Editing: Privacy Enhancement and Abuse Mitigation/Improving tools|millors eines]] per ajudar-hi. Si no ho heu vist ja, podeu [[m:IP Editing: Privacy Enhancement and Abuse Mitigation|llegir-ne més a Meta]]. Per a assegurar-vos de no perdre cap dels canvis tècnics als wikis de Wikimedia, us podeu [[m:Global message delivery/Targets/Tech ambassadors|subscriure]] al [[m:Tech/News|newsletter tècnic setmanal]]. Tenim [[m:IP Editing: Privacy Enhancement and Abuse Mitigation#IP Masking Implementation Approaches (FAQ)|dues propostes]] sobre com pot funcionar aquest identificador. '''Us agrairem qualsevol comentari''' sobre com creieu que pot funcionar millor per a vós i per al vostre wiki, ara i en el futur. Ens ho podeu [[m:Talk:IP Editing: Privacy Enhancement and Abuse Mitigation|fer saber a la pàgina de discussió]]. Es permet escriure directament en el vostre idioma. Les propostes actuals es van publicar el mes d'octubre i es prendrà una decisió després del 17 de gener. Moltes gràcies. /[[m:User:Johan (WMF)|Johan (WMF)]]<section end=content/> 19:10, 4 gen 2022 (CET) <!-- Missatge enviat per Usuari:Johan (WMF)@metawiki utilitzant la llista de https://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=User:Johan_(WMF)/Target_lists/Admins2022(1)&oldid=22532492 --> == Transcripció del ciríl·lic == Bon dia i bona Diada, Vicenç. Caldria fer una petita correcció al sistema de transcripció automàtica del ciríl·lic. A «[[pansa]]», la transcripció del mot rus изю́м hauria de ser «izium», no «iziüm», ja que la transcripció de la lletra ciríl·lica russa ю és sempre un diftong creixent (/ju/, no /i.u/). Així doncs, la transcripció al català es pronunciaria /iˈzjum/, no /iˈzi.um/, i, com a paraula aguda acabada en ema, no portaria accent. Resto a la teva disposició si necessites alguna altra informació per fer el canvi. Salut! [[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 08:34, 11 set 2022 (CEST) [[User:Leptictidium|Lepti]], no quadra amb el que diu [[:ru:изюм]]: AFI, àudio, síl·labes. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 10:28, 11 set 2022 (CEST) Ep, sóc jo que no quadro. Ja m'ho miraré amb més calma. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 10:31, 11 set 2022 (CEST) :@[[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] Solucionat, a la wp també. Em trobava encallat perquè tot i detectar el problema no veia clara la solució. Les formes "izium" o "soiuz" no mostren la pronúncia original, però veig que a [[w:Viquipèdia:Transcripció del rus#Combinacions vocal + и,_у]] explica, per extensió, les divergències amb l'ortografia catalana. Cal saber com funciona aquest diftong i suposo que és preferible mantenir una transcripció senzilla. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:07, 19 set 2022 (CEST) ::Bona tarda. No facis gaire cas a aquesta secció que enllaçaves de la Viquipèdia, era pura recerca original que ja havia estat rebutjada i que simplement se'ns havia passat per alt a l'hora de revertir. Ara ja ho he fet. Salut!--[[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 18:29, 19 set 2022 (CEST) == Categories de data de documentació == Bon dia! He vist que has eliminat les categories per data de documentació del gallec i portugués. Estaven mal fetes o hi passava alguna cosa? [[Usuari:Pablussky|Pablussky]] ([[Usuari Discussió:Pablussky|discussió]]) 08:49, 12 nov 2022 (CET) He limitat aquestes categoritzacions a les llengües que tinguin un cert volum. Per mitja dotzena d'entrades no resulta significatiu. Penso que cal analitzar-ho cas a cas, si hi ha alguna font per poder-ho fer sistemàticament. A més, no està resolt quan comença una llengua i si cal incloure l'antecedent o com fer-ho. Potser el portuguès es pot documentar en dates del galaicoportuguès, o com es digui, però no queda clar si resulta anacrònic en cada llengua. Si tens intenció d'anar omplint les dates per a determinades llengües doncs es pot recuperar fàcilment. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:27, 12 nov 2022 (CET) == Viquiprojecte:Etnopoètica == Bon dia, Vriullop. Perdona no haver contactat amb tu abans, però en principi nosaltres no havíem d'encarregar-se d'aquest viquiprojecte, entre altres coses per desconéixer com funcionava aquest projecte germà de l viquipèdia. Però com que havíem de fer un esdeveniment programat i no havia més remei, hem hagut de ser atrevits i iniciar-nos de forma autodidacta en l'edició a viccionari. Segur que fem moltes errades i demanem perdó per elles, també esperem un poc de paciència, poerquè tractarem de corregir totes les errades que identifiquem. Gràcies per toto i rep una salutació.[[Usuari:19Tarrestnom65|19Tarrestnom65]] ([[Usuari Discussió:19Tarrestnom65|discussió]]) 09:49, 13 nov 2022 (CET) :Hola, {{u|19Tarrestnom65}}, benvinguts. Està bé llançar-s'hi, és clar, amb un mínim d'experiència wiki s'aprèn de pressa. Si hi ha qüestions de format doncs no és important, ja s'anirà arreglant. Sense haver fet un seguiment, he vist dos problemes. Primer, la llicència de TermFolk, CC BY-NC-ND 3.0, és incompatible, no es poden copiar definicions. M'ha semblat que són només alguns casos puntuals. Segon, hi ha algunes locucions que no passen el que en diem la "prova de l'ou", que tinguin un significat no literal: un ''ou remenat'' no és el producte de remenar ous, ni un ''ou passat per aigua'' no és un ou mullat; en canvi un ''ou gros'' és un de gros i res més, encara que en algun àmbit interessi definir-lo segons el calibre. En diccionaris terminològics ja sol passar que els pot interessar la classificació de tipus de coses o conceptes d'un àmbit concret, i acaben inclouen termes que es poden deduir literalment. Així per exemple, [[rondalla religiosa]] és una rondalla de tipus religiós i no hi ha res més a dir lexicogràficament. Tot i que enciclopèdicament sigui un concepte que es pot desenvolupar a la Viquipèdia, i que terminològicament sigui un terme a considerar en un àmbit determinat, no es considera adequada la inclusió al Viccionari si es pot substituir per un "vegeu ''rondalla'' i ''religiós''". Això està anotat a [[Viccionari:Criteris d'inclusió#Modismes]] amb un enllaç d'ampliació. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 20:52, 13 nov 2022 (CET) == Categoria:Pronúncia en català excepcional == Hola, Vriullop. Veig que a l'octubre vas moure la categoria Pronúncia en català excepcional cap [[:Categoria:Mots en català per característiques fonètiques]]. Res a dir, està molt millor categoritzat (la categoria anterior era un calaix de sastre). Em sembla, però, que hi ha mots que no encaixen en cap de les subcategories i ara els he/hem perdut. La categoria anterior la vaig crear per a facilitar trobar mots que no es poden pronunciar correctament seguint les regles de lectura estàndards del català. P. ex. "transitar" (i derivats) en teoria s'hauria de pronunciar amb essa sorda, però es pronuncia amb essa sonora. O "doncs", que es pronuncia com "dins" i no com "tancs"... Aleshores, hi ha cap manera de recuperar el contingut de la categoria? Salutacions, [[Usuari:Unjoanqualsevol|Unjoanqualsevol]] ([[Usuari Discussió:Unjoanqualsevol|discussió]]) 17:34, 13 des 2022 (CET) :Hola, [[User:Unjoanqualsevol|Joan]]. Quan vaig fer el canvi no es va perdre cap de les pàgines inicials, segueixen estant en alguna de les subcategories. La idea era tipificar els casos i fer la categorització automàtica. Per això ara n'hi ha més. Hi poden haver més casos no tractats i encara es poden categoritzar manualment en la categoria principal. Ara bé, els que em comentes no els veig clars: :* Transitar. Tots els "trans + vocal" són amb essa sonora, igual que els "trans + consonant sonora". És una regla general que s'aplica per generar la pronúncia automàticament. Quan hi ha excepcions ja s'escriuen amb dues esses: transsepte, transsexual... :* ''Doncs'', sí que es pronuncia com ''tancs''. Així ho diu el ''Diccionari ortogràfic i de pronúncia'' del Grup EC que ara es pot consultar en línia en les [https://www.diccionari.cat/catala-frances/doncs traduccions del GDLC]. També el [http://www.avl.gva.es/lexicval/dnv?paraula=doncs DNV]. El DCVB registra les dues pronúncies, com ''tancs'' i com ''dons''. Crec que s'ha de considerar com a pronúncia popular o informal. Una altra cosa és si volem categoritzar totes les pronúncies populars no formals, igual que ara tenim la iodització dialectal. :Per cert, tot just he trobat un altre cas, [[interès]], que no sé com qualificar-lo, potser "e oberta no etimològica" que va més enllà de les típiques vacil·lacions dialectals. En qualsevol cas, potser és millor reanomenar la categoria principal. En lloc de "per característiques fonètiques" doncs "pronúncia en català no regular", i no hi ha problema en afegir-hi manualment casos pendents de tipificar, sempre que valgui la pena. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:04, 16 des 2022 (CET) == Javascript == Hola Vriullop, M'he passat per ací per a que em contes què és alló que no te'n surtes amb el javascript, he mirat les teues contribucions, no sé si es tracta del giny [[MediaWiki:Gadget-TranslationAdder.js]], digues-me què feia i què ha deixat de fer. Intentaré mirar-ho amb temps i esbrinar com solucionar-ho. [[Usuari Discussió:Coet|<span style="color: purple;><b>Coet</b></span>]] 23:12, 12 feb 2023 (CET) :Hola {{u|Coet}}. Sí, ho has endevinat. Pots veure els comentaris previs a [[Viccionari:La taverna/2022#Error al desar traduccions]]. Per veure què feia, és millor provar-ho en l'original anglès: a [[:en:acrolect]] desplega les traduccions i veuràs un formulari al final. Si no et surt, activa allà el gadget "Enable the buttons that allow editing of translation tables". Afegeix la traducció ca=acrolecte (masculí) i desa. Ara, activa aquí el giny de traduccions. El teníem per defecte però ja no. A [[acrolecte]] funciona la modificació de la glossa del títol amb la icona ±, però si intentes afegir pt=acroleto només previsualitzant surt error:undefined. Està sincronitzat amb una de les darreres versions de l'anglès, no les posteriors on han canviat l'estructura de la taula. Té algunes particularitats per adaptar-ho al format de taula d'aquí. Ping {{u|KRLS}}: pots afegir en Coet com a administrador de la interfície? Així ho pot remenar millor i no crec que ningú s'hi oposi, al contrari és d'agrair intentar solucionar aquest giny estratègic. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:21, 13 feb 2023 (CET) ::Fet! L'he fet administrador de l'interfície durant 6 mesos. En el seu dia ja ho va ser. [[Usuari:KRLS|KRLS]] ([[Usuari Discussió:KRLS|discussió]]) 09:37, 13 feb 2023 (CET) :::Gràcies @[[Usuari:KRLS|KRLS]]! Bé m'hi pose esta nit, ja he dit a la taverna que em compromet a resoldre-ho en quinze dies, faré unes proves al meu espai per a no causar massa destrossa a tots els usuaris. Javascript és un dimoni, però jo també xD. Au! Intentaré tot el que estiga en les meues mans i cap. A la Viquipèdia em vaig proposar reprendre l'escrutini (el comptador automàtic per a esborrar pàgines), però esta vegada utilitzant jQuery i aprofitant les biblioteques del MediaWiki, ho he aconseguit, però té diverses fases i m'he quedat en la primera, la segona és la més fàcil, editar i esborrar. :::Accepte este repte que em sembla de moment totalment desconegut i prou important per al bon funcionament d'este projecte al que tantes hores li he dedicat en el seu temps. [[Usuari Discussió:Coet|<span style="color: purple;><b>Coet</b></span>]] 19:32, 13 feb 2023 (CET) ::::Collins, falta de costum, he editat un arxiu de la taverna :/ ::::Bé he vist de moment que hi ha un problema amb un giny que podria ser-ne la causa. És només una primera sospita. [[Usuari Discussió:Coet|<span style="color: purple;><b>Coet</b></span>]] 11:37, 14 feb 2023 (CET) :::::{{ping|Coet}} Una pista. Vaig evitar usar LanguageUtils perquè implica tenir tota una estructura complexa de mòduls de llengua que aquí no tenim. S'usa bàsicament per trobar el nom de llengua, però aquí no cal. En anglès el format és:<nowiki>* French: {{t|fr|traduction}}</nowiki>; aquí tenim: <nowiki>* {{fr}}: {{trad|fr|traduction}}</nowiki>. També s'usa per trobar mòduls de transliteració. Aquí en tenim pocs, amb noms sistematitzats, i ho vaig afegir a [[MediaWiki:Gadget-TranslationAdder-Data.js]] amb el paràmetre trauto=1. En el seu moment aquesta modificació funcionava. --[[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 07:52, 15 feb 2023 (CET) ::::::He estat una mica absent, tinc alguns fronts oberts IRL. Tindré en compte la teua pista ;) . El que he fet, de moment ha servit de poc. Encara em queden 11 dies dels 15 que m'havia proposat, com al bàsket si no puc fer res el temps s'atura :P ::::::Si als 15 dies no ho aconseguisc, sempre queda l'opció de començar de zero, total el que s'ha de fer és afegir plantilles al text però crec que pot haver-hi una solució abans de fer este pas. [[Usuari Discussió:Coet|<span style="color: purple;><b>Coet</b></span>]] 12:58, 20 feb 2023 (CET) ::::::&hairsp; ::::::He tornat a provar al meu espai si podia fer alguna cosa amb un codi més simple, sense dependències però veig que hi ha coses rares. Ara mateix en desar el contingut em diu que tinc errors al codi, m'afegix a eixa categoria d'scripts amb errors. De fet he vist que el [[MediaWiki:Gadget-LanguageUtils.js]] també hi és. ::::::Una altra raresa és que si edite amb l'editor de codi se'm fa impossible ja que diria que em l'escriptura va en sentit contrari... Igual hi ha una opció sobre això (servix per quan s'escriu en àrab, hebreu, ...), però m'estranya que jo ho haja activat. ::::::Amb les proves que he fet, no puc carregar el mòdul de prova perquè detecta un error i no el carrega. Però el mateix Mediawiki abans de desar un fitxer .js advertix que hi ha errors i no és el cas, a la costat dret indefrior no indica cap tipus d'error. ::::::[[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 18:31, 26 feb 2026 (CET) :::::::Estic veient que els '''francesos ho ha fet de zero''', té millor pinta que el mòdul anglés. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 19:22, 26 feb 2026 (CET) ::::::::Sí, en anglès ho han fet tant enredat de dependències que vaig anotar amb meu TODO mirar el francès. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 19:36, 26 feb 2026 (CET) :::::::::He aconseguit resultats, els mòduls bons són: [[User:Coet/common.js]], [[User:Coet/Gadget-Editor.js]], [[User:Coet/Gadget-LanguageUtils.js]], [[User:Coet/Gadget-TranslationAdder-Data.js]] i [[User:Coet/Gadget-wikt.translation-simple.js]], no me'n surtia amb el que tenen els francesos tampoc, s'haurà d'ajustar ho he fet a corre cuita... 😅🤣😂 [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 22:35, 26 feb 2026 (CET) ::::::::::✅ [[Especial:Diff/2680489|funciona!]], però com he dit calen reajustaments, s'havia d'adaptar per a cawikt, ja que no es fa amb una taula sinó amb un div, hi ha altres tipus de paràmetres i funcionalitats que he obviat, però l'important és que està tot més controlat. En una setmana es pot arreglar 😉 [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 00:33, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::Intentaré treure dependències, hi ha molta brossa. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 00:38, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::Tema aparença funciona, però he hagut d’afegir una dependència més... Al final tot de l’anglesa excepte el [[Usuari:Coet/Gadget-wikt.translation-simple.js]] que li podríem dir [[MediaWiki:Gadget-TranslationAdder-cawikt.js]]. Demà mire tema dependències... [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 03:06, 27 feb 2026 (CET) :::::::::::Impressionant. A Gadget-LanguageUtils.js veig que hi ha una sèrie de "invoke:languages/javascript-interface". Aquest mòdul no existeix. Tenim una estructura simplificada per tractar llengües i crec que el podria reconstruir a partir de les nostres dades. El dubte, realment s'usen totes les funcions? Especialment AllCanonicalToCode serà complicada i no li veig la utilitat. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:45, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::::Primer que res he tret una dependència innecessària tenint jQuery, no calia allò dels NewNode, que damunt ho fica en el mateix codi que s'ha d'eliminar, el mòdul ja no està a enwikt i dos línies més avall el tenien copipasted. ::::::::::::&hairsp; ::::::::::::Volia que fóra més simple, he de mirar què no servix d'altres mòduls. Havia descartat el que tenien els francesos per dos raons: dependències i l'ús del GadgetEditor.js, no me trague allò de la finestreta al cantonet amb colors cridaners, antiestètic i un autèntic fem-ho-ràpid-i-acabem-abans... Si me'l puc carregar i oferir un `''modal''` en condicions amb jQuery, quasi que millor. (L'experiencia em servirà per restaurar els Viquiestris.) ::::::::::::&hairsp; ::::::::::::Per a afinar-ho tot necessitaria coneixement del funcionament de cawikt que no tinc, però sí que puc treure brossa quan estic segur que són funcionalitats més pròpies de enwikt. Deixant aquelles que tinga dubtes i consultar-te, també. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 10:27, 27 feb 2026 (CET) :::::::::::::Alguna cosa que he vist específica de cawikt: :::::::::::::* Sí que tenim algunes transliteracions automàtiques, i sí que és important que surti el camp de transliteracions en SimpleModeVisibility per les llengües que no tinguin sc=Latn i tinguin HasAutomaticTransliteration=false. Per això deia que a [[Usuari:Coet/Gadget-LanguageUtils.js#L-48]] reconstruiré el mòdul per obtenir automaticTranslitLanguages. :::::::::::::* A [[Usuari:Coet/Gadget-wikt.translation-simple.js#L-371]] la function updateSimpleModeVisibility defineix "var g" pels gèneres vàlids per a una llengua, però <s>després no l’usa</s> <u>sembla undefined</u> i no surten. :::::::::::::* La {{Tl|t-inici}} sí que té glossa com l'anglesa, en el primer paràmetre, i s'hauria de poder editar. :::::::::::::[[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 10:50, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::::::El primer punt està preparat: [[Especial:Diff/2680518]]. Per cert, aquest interface Lua-javascript és interessant per recopilar dades vives. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 11:31, 27 feb 2026 (CET) :::::::::::::(trec sagnia, que al mòbil es fa poc llegible) :::::::::::::OK, llavors vas fent tu les modificacions que cregues, i més endavant seguisc jo amb la purga?. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 13:57, 27 feb 2026 (CET) ::::::::::::Bon dia, ho he mogut a Gadget-TranslationAdder-cawikt.js, canvia-’tho al teu common.js. [[Usuari Discussió:Coet|<font color="purple"><b>Coet</b></font>]] 10:36, 28 feb 2026 (CET) == Need your input on a policy impacting gadgets and UserJS == <div lang="en" dir="ltr" class="mw-content-ltr"> Dear interface administrator, This is Samuel from the Security team and I hope my message finds you well. There is an [[m:Talk:Third-party resources policy|ongoing discussion]] on a proposed policy governing the use of external resources in gadgets and UserJS. The proposed [[m:Special:MyLanguage/Third-party resources policy|Third-party resources policy]] aims at making the UserJS and Gadgets landscape a bit safer by encouraging best practices around external resources. After an initial non-public conversation with a small number of interface admins and staff, we've launched a much larger, public consultation to get a wider pool of feedback for improving the policy proposal. Based on the ideas received so far, the proposed policy now includes some of the risks related to user scripts and gadgets loading third-party resources, best practices for gadgets and UserJS developers, and exemptions requirements such as code transparency and inspectability. As an interface administrator, your feedback and suggestions are warmly welcome until July 17, 2023 on the [[m:Talk:Third-party resources policy|policy talk page]]. Have a great day!</div> <bdi lang="en" dir="ltr">[[m:User:Samuel (WMF)|Samuel (WMF)]], on behalf of the Foundation's Security team</bdi> 01:02, 8 jul 2023 (CEST) <!-- Missatge enviat per Usuari:Samuel (WMF)@metawiki utilitzant la llista de https://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=User:Samuel_(WMF)/IAdmins_MassMessage_list_1&oldid=25272788 --> == Mots que no apareixen en obres lexicogràfiques == Bon vespre, Vicenç. Una consulta pel que fa a l'admissibilitat d'una entrada: escau crear una entrada d'un mot que no figura als diccionaris i que solament es troba en els corpus? Ho dic perquè volia crear les entrades [[quíber]] i [[Quíbia]], que fan referència a [[Felanitx]] ([http://www.capvermell.org/index.php/collaboracions/5800-documentacio-gabellina-destarotada-7] [https://antoniriera.wordpress.com/2014/12/30/proselits-de-la-religio-de-sentir-se-diferents-en-un-mon-diguals/] [https://www.centpercent.cat/els-origens-de-quibia/]), però com que es tracta de conceptes més o menys alternatius (tot i que ja força estesos en l'imaginari popular) no voldria infringir cap criteri d'admissibilitat. Hi podria posar, com a referències, articles d'opinió de diaris, però no obres lexicogràfiques. Moltes gràcies.--[[Usuari:Joan Gené|Joan Gené]] ([[Usuari Discussió:Joan Gené|discussió]]) 20:32, 15 nov 2023 (CET) :Hola. Pots veure [[Viccionari:Criteris d'inclusió]]. La base és que es pugui atestar l'ús real amb citacions de diferents autors i en un cert espai de temps. És a dir, preval els corpus més que els diccionaris, tot i que s'assumeix com a suficient que estigui en diccionaris per fer via. En aquest cas calen citacions, amb {{Tl|ex-cit}}, que transmetin el significat en el seu context. Si són referències que expliquen el significat, llavors van a la secció "Vegeu també". [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 13:46, 16 nov 2023 (CET) == Feines de bot == Hola Vicenç, com vas? En primer lloc, gràcies per les correccions repetitives, especialment pel que fa a la pronúncia... no me n'acabo de sortir amb les es i les os, no hi ha manera. :-) Et volia comentar que hi ha dues feines per fer amb bot, aviam si fos possible executar-ho: # Afegir apartat "Miscel·lània" amb el ca-sil, en cas que no existeixi. Hi ha moltes entrades sense aquest apartat (ex. [[seduccions]]) cosa que fa que aquestes paraules no es categoritzin a les categories per síl·labes, etc. # Crear formes verbals d'articles amb ca-conj, això suposo que du més feina? per exemple, [[raptar]], entre molts d'altres. També et volia fer un cop de mà ordenant els canvis de les grafies de 2016, estàs seguint alguna llista, per anar-ho marcant i seguint? Bé, ja diràs com ho veus, gràcies per la feina.--[[Usuari:Arnaugir|Arnaugir]] ([[Usuari Discussió:Arnaugir|discussió]]) 11:19, 2 oct 2024 (CEST) :* La pronúncia no és fàcil perquè hi ha excepcions. Vaig guiar i intentar explicar-ho a un d'enwikt i com a resultat a la ca-pron d'allà han acabat posant que cawikt no és fiable, cosa que m'ha picat. Tinc un munt d'apunts per revisar la generació automàtica. Per a casos concrets ho vaig anotar a [[Plantilla:ca-pron#Fonts de consulta]], bàsicament: GDLC pel central, DNV pel valencià, DCVB pel balear i per contrastar amb precaució. :* Síl·labes: en la implantació em vaig preocupar dels lemes i ho vaig aturar en les formes per ser excessiu volum. Ho puc reprendre per anar fent. De totes formes, estic pensant que algunes categories només haurien de tenir lemes sense formes, i les de síl·labes són candidates. La qüestió tècnica no està preparada per distinguir-ho, però sembla que és possible. Quan sigui el moment ho podem discutir. :* Amb el ca-conj potser em complico la vida. Hi ha verbs que són d'ús restringit i comprovo si realment s'usen en totes les àrees i si són prou populars com per generar les formes col·loquials. De moment estic centrat en alguns que tinc detectada la vocal rizotònica, lligat amb el que deia de ca-pron. La segona prioritat són els que ja tenen una definició. Si tenen ca-conj se suposa que ja tindran definició i ja sortiran quan vaig repassant la categoria de verbs. :* Reforma ortogràfica: vaig seguint [[:Categoria:Reforma ortogràfica del català del 2016]]. Els primers ja han desaparegut i ara surten a [[:Categoria:Termes en català amb grafia obsoleta des del 2016]], és a dir categoritzant els vells en lloc del nous. Un model de és [[adéu]] i [[adeu]], mira l'historial. A més reviso ca-dicc, els obsolets s'indiquen al GDLC en l'entrada del nou, i a vegades en el DIEC1 o DCVB. :[[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 12:29, 2 oct 2024 (CEST) == Creació accelerada == Bon dia Vicenç, com que veig que estàs remenant força cosetes aquests dies, pot ser que hagi deixat de funcionar la creació accelerada? acabo de crear [[florent]] i l'enllaç verd que crearia "florents" em crea una pàgina en blanc. Sóc només jo, o realment ha deixat de funcionar? Gràcies!!--[[Usuari:Arnaugir|Arnaugir]] ([[Usuari Discussió:Arnaugir|discussió]]) 08:35, 14 feb 2025 (CET) :Vaja, ahir funcionava. No és res del que estic tocant sinó pel darrer missatge a la Taverna que han canviat el parser. Al menú d'eines hi ha la nova opció "Switch to legacy parser". Canviant al parser tradicional llavors funciona. Serà complicat saber què passa, a en.wikt encara no ho han canviat. El primer pas serà mirar d'actualitzar el giny [[MediaWiki:Gadget-WiktAccFormCreation.js]]. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:10, 14 feb 2025 (CET) ::Gràcies... de moment funciona desactivant el nou parser. Haurem d'estar atents a en-wiki doncs per actualitzar-ho. Gràcies [[Usuari:Arnaugir|Arnaugir]] ([[Usuari Discussió:Arnaugir|discussió]]) 10:13, 14 feb 2025 (CET) == «De Wikiccionari» == Bon dia, Vicenç. Quan fas una cerca a la Viquipèdia i te'n mostra els resultats als projectes germans, et surt «De Wikiccionari» en comptes de «Del Viccionari». Suposo que hi deu haver un creuament de cables amb l'occità. He mirat a TranslateWiki, però no hi he trobat cap solució. [[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 08:49, 15 set 2025 (CEST) :@[[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] Doncs costa de trobar, ho fa l'eina de cerca del Mediawiki, però no està documentat com configurar-ho. Prové de [[w:oc:MediaWiki:Search-interwiki-custom]]. S'haurà de crear en local a [[w:ca:MediaWiki:Search-interwiki-custom]]. No estic segur si com a administrador tens drets per la interfície. Si no és així proposa'm un text, no sé si serà millor mantenir l'estil occità o guiar-se per l'[[w:en:MediaWiki:Search-interwiki-custom|anglès]] i [[w:fr:MediaWiki:Search-interwiki-custom|francès]]. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 11:32, 15 set 2025 (CEST) ::Sí, l'he pogut crear. De moment, simplement he adaptat l'estil occità, però si et fa l'efecte que és millor l'anglès/francès, endavant amb els canvis que et semblin necessaris. Avisa'm quan hagis acabat per protegir aquesta plantilla sensible.--[[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 11:36, 15 set 2025 (CEST) :::No cal protegir-ho. L'espai MediaWiki només es pot modificar amb el dret editinterface que tenen administradors-sysops i administradors-interface. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 16:36, 15 set 2025 (CEST) == «Relacionats» == Bon dia, Vicenç. No seré pas jo qui vingui a dir-vos com heu de fer les coses al Viccionari, però no creus que l'etiqueta «Relacionats», sense més qualificació, pot donar la falsa impressió que els mots estan relacionats ''etimològicament''? Em refereixo a canvis com el que vas fer a [[Schadenfreude]]. Potser es podria redactar com a «Conceptes relacionats» o «Conceptes anàlegs», per aclarir que parlem d'una relació conceptual o semàntica i no pas etimològica. [[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 08:48, 18 des 2025 (CET) :De fet he dubtat. Tens raó, no hauria de ser subsecció de ====Descendents==== que són etimològics. Les seccions són gairebé predeterminades. A [[Viccionari:Llibre d'estil#Relacionats i similars]] tenim la secció ====Relacionats==== pels que ho són "semànticament o d’alguna altra manera", normalment complementària a ====Derivats==== etimològics, però en la mateixa llengua i no encaixa bé aquí. En aquests casos pot anar al final de l'etimologia com a "cf." o "compareu", si paga la pena per algun motiu encara que siguin d'orígens diferents. No es pot descartar que no sigui un calc, encara que això és especulació (per [[:en:ἐπιχαιρεκακία]] interpreto lit. "evil rejoicefulness"). A veure si et sembla millor així. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 09:39, 18 des 2025 (CET) ::Sí, crec que així es resol l'ambigüitat. Gràcies. [[Usuari:Leptictidium|Leptictidium]] ([[Usuari Discussió:Leptictidium|discussió]]) 11:22, 18 des 2025 (CET) == You may be an eligible candidate for the U4C election == <div lang="en" dir="ltr" class="mw-content-ltr"> Greetings, The [[m:Special:MyLanguage/Universal_Code_of_Conduct/Coordinating_Committee|Universal Code of Conduct Coordinating Committee (U4C)]] seeks candidates for the 2026 election. The U4C is the global committee responsible for overseeing enforcement of the [[foundation:Special:MyLanguage/Policy:Universal Code of Conduct|Universal Code of Conduct]]. Elections are held annually, if elected a committee member serves for two years. This year the U4C requires candidates to hold administrator rights on at least one wiki, which is why you are being contacted as you appear to hold this right. There are other requirements, such as candidates must be at least 18 years old and may not be employed by the Wikimedia Foundation or other related chapters and affiliates. You can find more information in the [[m:Special:MyLanguage/Universal_Code_of_Conduct/Coordinating_Committee/Election/2026#Call_for_Candidates|call for candidates on Meta-wiki]]. Additionally, the committee's working language is English; some ability to communicate in English is required. The election opens on 18 May, if you are eligible and interested you have until 10 May to submit your candidacy. There will week between for candidates to answer questions from the community. Voting takes place privately in [[m:Special:MyLanguage/SecurePoll|SecurePoll]], successful candidates must receive at least 60% support. More information is available on [[m:Special:MyLanguage/Universal_Code_of_Conduct/Coordinating_Committee/Election/2026|the 2026 Elections page]], including timelines and other candidacy information. If you read over the material and consider yourself qualified, please consider submitting your name to run for the committee. If you think someone else in your community might be interested and qualified, please encourage them to run. In partnership with the U4C -- [[m:User:Keegan (WMF)|Keegan (WMF)]] ([[m:User_talk:Keegan (WMF)|talk]]) 20:30, 28 abr 2026 (CEST) </div> <!-- Missatge enviat per Usuari:Keegan (WMF)@metawiki utilitzant la llista de https://meta.wikimedia.org/w/index.php?title=User:Keegan_(WMF)/test&oldid=30471712 --> == Verbos con doble participio == Hola, vengo con una consulta tecnicolingüística (no sé nada de catalán). Me llama la atención que hay un buen número de verbos que figuran con dobles participios. Algunos ejemplos son: * [[tòrcer]]: torçut, tort * [[néixer]]: nascut, nat * [[fugir]]: fugir, fuit Como sos el maestro de las plantillas y módulos, y supongo que cuando las escribiste lo hiciste con amplio conocimiento del idioma, me pregunto si todas las variantes irregulares no serían más bien adjetivos en lugar de participios. Por ejemplo, puedo decir "he tort", o solamente "he torçut"? verbs.cat parece estar de mi lado. [[Usuari:Tmagc|Tmagc]] ([[Usuari Discussió:Tmagc|discussió]]) 05:55, 13 maig 2026 (CEST) :En general son variantes dialectales. En [[tort]] tiene la marca {{q|eivissenc}} y el uso general es como adjetivo, en [[fuit]] es {{q|balear}} i [[nat]] es practicamente obsoleto como participio, un fósil en algunas expresiones. Son formas antigüas que se han ido sustituyendo por participios analógicos y que aun tienen un uso restringido. [[Usuari:Vriullop|Vriullop]] ([[Usuari Discussió:Vriullop|discussió]]) 08:58, 13 maig 2026 (CEST) stle7nfyw42inz5orslzf2dl66yakoq infern 0 258807 2695014 2686668 2026-05-12T15:58:24Z ~2026-28792-55 25890 /* Nom */ 2695014 wikitext text/x-wiki == {{-ca-}} == {{ca-pron}} {{-etimologia-}} {{Del-lang|la|ca|īnfernus|trad=infernal}}, de {{m|la|īnferus|trad=lloc habitat pels déus del subsol}}. === Nom === {{ca-nom|m}} [[File:Buddhist hell.jpg|thumb|infern (2)]] # {{marca|ca|normalment|incomptable}} En diverses religions primitives, lloc al subsol on feien vida els esperits dels morts. # {{marca|ca|normalment|incomptable}} En el [[judaisme]], el [[cristianisme]] i l'[[islam]], lloc on passen penes i són castigats les [[ànimes]] dels difunts que en vida van [[pecar]] greument. # [[peça|Peça]] d’un edifici, generalment [[subterrània]], amb les coses retirades que no estan a l’abast de tothom. # [[butxaca|Butxaca]] gran a l’interior d’una peça de vestir que es posa damunt les altres. {{-sin-}} * {{q|lloc dels difunts}} [[abís]], [[abisme]], [[avern]], [[bàratre]], [[gehenna]], [[orc]], [[tàrtar]] {{-trad-}} {{t-inici|Lloc dels difunts condemnats}} * {{af}}: {{trad|af|hel}} * {{sq}}: {{trad|sq|ferr}} * {{de}}: {{trad|de|Hölle|f}} * {{en}}: {{trad|en|hell}} * {{ar}}: {{trad|ar|جَهَنَّم‎|f}} * {{hy}}: {{trad|hy|դժոխք}} * {{ast}}: {{trad|ast|infiernu|m}} * {{es}}: {{trad|es|infierno|m}} * {{ko}}: {{trad|ko|지옥}} * {{da}}: {{trad|da|helvede|n}} * {{sk}}: {{trad|sk|peklo|n}} * {{sl}}: {{trad|sl|pekel|m}} * {{eo}}: {{trad|eo|infero}} * {{et}}: {{trad|et|põrgu}} * {{fi}}: {{trad|fi|helvetti}} * {{fr}}: {{trad|fr|enfer|m}} * {{fy}}: {{trad|fy|hel|f}} * {{fur}}: {{trad|fur|infier|m}} * {{gl}}: {{trad|gl|inferno|m}} * {{cy}}: {{trad|cy|uffern|f}} * {{ka}}: {{trad|ka|ჯოჯოხეთი}} * {{el}}: {{trad|el|κόλαση|f}} * {{he}}: {{trad|he|גֵּיהִנּוֹם‎|m-f}} * {{hi}}: {{trad|hi|नरक|m}} * {{yi}}: {{trad|yi|גיהנום‎|n}} * {{id}}: {{trad|id|neraka}} * {{ga}}: {{trad|ga|ifreann|m}} * {{it}}: {{trad|it|inferno|m}} * {{ja}}: {{trad|ja|地獄}} * {{kk}}: {{trad|kk|жаһаннам}} * {{lv}}: {{trad|lv|elle|f}} * {{lt}}: {{trad|lt|pragaras|m}} * {{la}}: {{trad|la|infernus|m}} * {{lb}}: {{trad|lb|Häll|f}} * {{mk}}: {{trad|mk|пекол|m}} * {{ms}}: {{trad|ms|neraka}} * {{mt}}: {{trad|mt|infern|m}} * {{mn}}: {{trad|mn|там}} * {{nl}}: {{trad|nl|hel}} * {{no}}: {{trad|no|helvete|n}} * {{oc}}: {{trad|oc|infèrn|m}} * {{fa}}: {{trad|fa|جهنم‎}} * {{pl}}: {{trad|pl|piekło|n}} * {{pt}}: {{trad|pt|inferno|m}} * {{rm}}: {{trad|rm|enfiern|m}} * {{ro}}: {{trad|ro|iad|n}} * {{ru}}: {{trad|ru|ад|m}} * {{sa}}: {{trad|sa|नरक|m}} * {{sh}}: {{trad|sh|ад}}, {{trad|sh|ad|m}}, {{trad|sh|пакао}}, {{trad|sh|pakao|m}} * {{scn}}: {{trad|scn|nfernu|m}} * {{sv}}: {{trad|sv|helvete|n}} * {{tg}}: {{trad|tg|дӯзах}} * {{tl}}: {{trad|tl|impiyerno}} * {{th}}: {{trad|th|นรก}} * {{ta}}: {{trad|ta|நரகம்}} * {{tt}}: {{trad|tt|җәһәннәм}} * {{tr}}: {{trad|tr|cehennem}}, {{trad|tr|tamu}} * {{cs}}: {{trad|cs|peklo|n}} * {{uk}}: {{trad|uk|ад|m}} * {{uz}}: {{trad|uz|doʻzax}} * {{vo}}: {{trad|vo|höl}} * {{zh}}: {{trad|zh|地獄}} {{t-final}} {{t-inici|Peça d’un edifici amb coses retirades}} * {{es}}: {{trad|es|fondo|m}} * {{fr}}: {{trad|fr|enfer|m}} {{t-final}} === Miscel·lània === * {{ca-sil}} * {{anagrames|ca|frenin}} === Vegeu també === * {{Viquipèdia}} * {{ca-dicc|diec|gdlc|dnv|dcvb}} baw787l5h5t3fnhgommgvqy3nd44bw2 Naüja 0 400309 2695016 2695013 2026-05-12T18:27:40Z Vriullop 219 /* {{-ca-}} */ 2695016 wikitext text/x-wiki == {{-ca-}} == {{map shape|ids=Q585468|zoom=11}} {{ca-pron}} {{-etimologia-}} {{Del-lang|qsb-xib-euq|ca|*ana-goia|t=dalt a les pastures}}, indicant la situació enlairada respecte a la plana i pobles veïns. Afí a l’arrel del basc {{m|eu|antzu|t=fructífer}} i un sufix adverbial protobasc {{m|und|*-goia|t=dalt, damunt}}, modern {{m|eu|goien|t=amunt}}. Documentat {{m|roa-oca||Anaugia}} al segle IX, {{m|roa-oca||Anauja}} al XI, {{m|roa-oca||Nahuia}} al XIV. Pel primer component compareu amb el cerdà {{m|ca|Anes}}; i pel sufix amb els veïns {{m|ca|Estaüja}}, {{m|ca|Taüja}}, {{m|ca|Gorguja}}, {{m|ca|Barguja}}, {{m|ca|Aguja}}, i els segarrencs {{m|ca|Sanaüja}} i {{m|ca|Oluges}}. === Nom propi === {{entrada|ca|nom propi}} # Municipi de l’Alta [[Cerdanya]] situat a l’est de [[Puigcerdà]]. {{-der-}} * [[naügenc]] {{q|gentilici}} {{-trad-}} {{t-inici}} * {{fr}}: {{trad|fr|Nahuja}} {{t-final}} === Miscel·lània === * {{ca-sil}} === Vegeu també === * {{Viquipèdia}} * {{ca-dicc|dcvb|gec|esadir|oncat=28268}} alcubzjrvxxqcfr4sg71ldpj1nyxdd7 Oceja 0 402389 2695018 2549854 2026-05-12T18:58:26Z Vriullop 219 /* {{-ca-}} */ amplio etim 2695018 wikitext text/x-wiki == {{-ca-}} == {{map shape|ids=Q1369732|zoom=11}} {{ca-pron|è|sept=é}}<!-- tradicional local è amb penetració de e mitjana rossellonesa, OnCat--> {{-etimologia-}} {{Del-lang|qsb-xib-euq|ca|*olç-egia|t=vessant del fustam, de la llenya}} pels boscos de la conca de la Vanera. Afí al basc {{m|eu|holtz|t=envà, mampara}} i {{m|eu|hegi|hegi[a]|t=vessant}}. Documentat {{m|roa-oca||Olcegia}} al segle IX, {{m|roa-oca||Olceia}} al X, {{m|roa-oca||Ocegia}} al XII. Pel primer component compareu amb el basc {{m|eu|Oltze}} (Pirineus Atlàntics) i {{m|eu|Oltza}} (Navarra); i pel segon component amb els veïns {{m|ca|Cereja}}, {{m|ca|Saneja}} i {{m|ca|Enveig}}. === Nom propi === {{entrada|ca|nom propi}} # Municipi de l’Alta [[Cerdanya]] situat al sud-est de [[Puigcerdà]]. {{-var-}} * [[Osseja]] {{-der-}} * [[ocegenc]] {{q|gentilici}} {{-trad-}} {{t-inici}} * {{fr}}: {{trad|fr|Osséja}} {{t-final}} === Miscel·lània === * {{ca-sil}} === Vegeu també === * {{Viquipèdia}} * {{ca-dicc|esadir|oncat=29733}} 4r81cv3xd1ih53ive5g5j6kxyup1o1e Olot 0 628031 2695023 2365535 2026-05-13T09:52:19Z Vriullop 219 /* {{-ca-}} */ amplio etim 2695023 wikitext text/x-wiki == {{-ca-}} == [[Fitxer:Escut d'Olot.svg|miniatura|upright=.8|Escut d’Olot amb una ala]] {{ca-pron|ò|informal=/əwˈɫɔt/|inf_q=local<!-- ò segons DCVB i ref ICGC de Viquipèdia, però ó segons OnCat (potser mitjana gironina?)--> |f-centr=Pronunciation of Olot in Catalan.ogg }} {{-etim-}} D’origen preromà, probablement {{del-lang|qsb-xib-euq|ca|*olo-ti}}, de {{m|und|*olo|t=cabana, farga, construcció rústica amb posts}} amb un sufix locatiu, afí al basc modern {{m|eu|ohol|t=post, tauló}}. Documentat {{m|la||Olotis}} al segle IX, {{m|la||Oloto}} i {{m|la||Olot}} al X, {{m|roa-oca||Aulot}} al XVII. Compareu amb {{m|ca|Oló}}, {{m|ca|Olost}}, {{m|ca|Oluges}}, {{m|ca|Olvan}}. Per etimologia popular, augmentatiu de {{m|ca|ala}} per la pronúncia tradicional local, també de {{m|ca|olla}} per la plana plujosa envoltada de muntanyes. === Nom propi === {{entrada|ca|nom propi|g=m}} # Municipi i capital de la comarca de la [[Garrotxa]]. {{-der-}} * [[olotí]] === Miscel·lània === * {{ca-sil}} === Vegeu també === * {{Viquipèdia}} * {{ca-dicc|dcvb|oncat=29104}} [[Categoria:Poblacions catalanes en català]] 8yn3kvticib8mrr5gxh7323xhcjm3yk floristeria 0 649096 2695015 2695000 2026-05-12T16:15:22Z ~2026-28792-55 25890 /* Nom */ 2695015 wikitext text/x-wiki == {{-ca-}} == {{ca-pron|f-centr=LL-Q7026 (cat)-Marvives-floristeria.wav}} {{etim-comp|ca|florista|-eria}}. === Nom === {{ca-nom|f}} [[File:Floristeria al carrer de Quart de València.JPG|thumb|[1]]] # Comerç especialitzat en [[flor]]s. {{-trad-}} {{t-inici}} * {{es}}: {{trad|es|floristería|f}} {{t-final}} === Miscel·lània === * {{ca-sil}} === Vegeu també === * {{ca-dicc|diec|dnv|gdlc}} {{catllengua|ca|botigues|flors}} fayohq46cjyawwdx2y0o87txpk9xdvc quartil 0 649101 2695022 2026-05-13T09:06:41Z AlbertRS 5375 Creació entrada 2695022 wikitext text/x-wiki == {{-ca-}} == {{ca-pron}} {{etimologia|ca}} === Nom === {{ca-nom|m}} # Qualsevol dels tres punts que divideixen una sèrie ordenada de dades en quatre parts, cadascuna de les quals conté una quarta part del conjunt. # Qualsevol d'aquestes quatre parts en què es divideix una sèrie ordenada de dades, cadascuna de les quals conté una quarta part del conjunt. {{-trad-}} {{t-inici}} * {{de}}: {{trad|de|Quartil|n}} * {{en}}: {{trad|en|quartile}} * {{fr}}: {{trad|fr|quartile|m}} * {{et}}: {{trad|et|kvartiil|m}} * {{cy}}: {{trad|cy|chwartel|m}} * {{da}}: {{trad|da|kvartil|c}} * {{gl}}: {{trad|gl|cuartil|f}} * {{it}}: {{trad|it|quartile|m}} * {{pt}}: {{trad|pt|quartil|m}} * {{sv}}: {{trad|sv|kvartil|c}} * {{cs}}: {{trad|cs|kvartil|m}} * {{cn}}: {{trad|cn|四分位數}} {{t-final}} === Miscel·lània === * {{ca-sil}} === Vegeu també === * {{Viquipèdia}} * {{ca-dicc|diec|gdlc|termcat}} 490mhh0it1e9wni8n8yuebpxtb42jtx