ויקיספר hewikibooks https://he.wikibooks.org/wiki/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99 MediaWiki 1.46.0-wmf.24 first-letter מדיה מיוחד שיחה משתמש שיחת משתמש ויקיספר שיחת ויקיספר קובץ שיחת קובץ מדיה ויקי שיחת מדיה ויקי תבנית שיחת תבנית עזרה שיחת עזרה קטגוריה שיחת קטגוריה שער שיחת שער מדף שיחת מדף TimedText TimedText talk יחידה שיחת יחידה אירוע שיחת אירוע מבוא לתכנות של קבוצת בטא/קורס אלפא/המדריך המהיר להתקנת לינוקס WSL על הנייד של משרד החינוך 0 30669 180327 179198 2026-04-27T14:50:44Z The duke 19 180327 wikitext text/x-wiki {{תיבה עם כותרת| כותרת=התהליך שמתואר בדף עדיין לא נבדק |תוכן=התהליך שמתואר בדף הזה דורש סיסמת מנהל מערכת למחשב. ללא סיסמת המנהל לא ניתן לבצע את הפעולות. עד כה אין לנו סיסמת מנהל מערכת למחשבים המחולקים לתלמידים ולכן התוכן כאן לא בדוק עדיין. ההודעה הזו תרד כשהתוכן יהיה בדוק. |צבעכ=#FF6666| צבער=#FF0000}} <big>המדריך המהיר להתקנת לינוקס WSL על הנייד של משרד החינוך!</big> = שאלות שבדרך כלל תשאלו = == מה זה WSL == זה מערכת לינוקס שקיימת בתוך הwindows שלכם. צריך רק להפעיל אותה. == מה זה windows? == המערכת הפעלה שמשרד החינוך התקין לכם על המחשב כי יש לו הסכמים עם מייקרוסופט, החברה שמייצרת את מערכת ההפעלה הזאת והוא משלם להם המון כסף. == למה להתקין לינוקס? == כי לתכנת בwindows זה יותר כאב ראש. ולא למדתם את זה עדיין. == למה לא להתקין מכונה וירטואלית כמו בכיתה? == כי הדיסק של המחשב הזה קטנטן. הרבה יותר קטן מהדיסק במחשבים בכיתה. מכונה וירטואלית תתפוס הרבה ממנו, ואז המחשב עלול להפוך לאיטי יותר. = איך מתקינים לינוקס WSL? = פותחים טרמינל של powershell. {{תיבה עם כותרת| כותרת=מה זה powershell?| תוכן=shell זה הדבר הזה שרץ בטרמינל ואתם כותבים בו פקודות. כמו ללינוקס, כם לwindows יש shell למרות שם מנסים להחביא אותו. הshell המקורי של windows היה מעאפן אז הם כתבו אחד חזק ומסובך יותר בשם powershell, למייקרוסופט יש קטע של לסבך דברים. |צבעכ=#F0F080| צבער=#FFFFA0}} == איך פותחים Powershell? == לוחצים על כפתור הstart (הכפתור הראשי עם הציור של הריבועים למטה שם), וכשנפתח התפריט כותבים powershell. הוא כבר ימצא לכם את התוכנה הנדרשת שנקראת Windows Powershell. == מתקינים WSL == כותבים בpowershell: <source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS"> wsl.exe --install -d Debian </source> == מוודאים שאם נרצה להוריד משהו, הוא יוריד מהמקום הנכון == נגיד לו sudo כדי שיריץ את הפקודה כמנהל מערכת, והפקודה תגיד לו שיעדכן לעצמו את הרשימה של המקומות שמהן הוא מוריד תוכנות: <source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS"> sudo apt-get update </source> ייקח לו קצת זמן, אבל הוא יעדכן הכל. == מתקינים תמיכה בסביבה גרפית == בלינוקס בWSL לא נשתמש בסביבה גרפית מלאה כמו בכיתה, אבל אם אנחנו רוצים שהוא יוכל להראות לנו משחקים וגרפיקה, צריך לדאוג שיהיו לנו כל הספריות של הגרפיקה. ניתן פקודה להתקין ספריה של דברים גרפיים קטנים וחביבים, והוא כבר יתקין את כל הסביבה הגרפית כדי שזה יוכל לעבוד: <source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS"> sudo apt-get install x11-apps </source> ועכשיו הוא יוריד ויתקין ה-מ-ו-ן דברים. ניתן לו להתקין, מה אכפת לנו. === ונבדוק שהגרפיקה באמת עובדת === אם הוא סיים להתקין, אז נבדוק אם הגרפיקה באמת עובדת לנו, עם הפקודה: <source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS"> xeyes </source> שזאת תוכנה שמראה עיניים שמסתכלות על העכבר שלכם. אבל רק כשהעכבר בחלון של העיניים, ככה זה כשאין סביבה גרפית מלאה. העיניים מסתכלות לכם על העכבר? יופי. תסגרו את החלון שלהן, סיימו את העבודה שלהן. ולכם יש לינוקס מוכן לטיפול במשחקים. == וזהו == ניצחון. = מקורות = * [https://learn.microsoft.com/en-us/windows/wsl/install המדריך של מייקרוסופט להתקנת WSL]. tnvclb32lvea23buqmsp2a7y8snqemy תורה אלקטרו מגנטית 0 31024 180328 2026-04-28T11:34:38Z ~2026-25802-36 25726 יצירת דף עם התוכן "[[|ממוזער]]'' '''''טקסט מודגש'''לגאחר65ןו3ןטעכ'54ט67 67 77'5טעבנ עיעסכר" 180328 wikitext text/x-wiki [[ממוזער]]'' '''''טקסט מודגש'''לגאחר65ןו3ןטעכ'54ט67 67 77'5טעבנ עיעסכר 8n5anjovevxeoffqkfhcmgkyjgc3ap3