ויקיספר
hewikibooks
https://he.wikibooks.org/wiki/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%99
MediaWiki 1.47.0-wmf.2
first-letter
מדיה
מיוחד
שיחה
משתמש
שיחת משתמש
ויקיספר
שיחת ויקיספר
קובץ
שיחת קובץ
מדיה ויקי
שיחת מדיה ויקי
תבנית
שיחת תבנית
עזרה
שיחת עזרה
קטגוריה
שיחת קטגוריה
שער
שיחת שער
מדף
שיחת מדף
TimedText
TimedText talk
יחידה
שיחת יחידה
אירוע
שיחת אירוע
מבוא לתכנות של קבוצת בטא/קורס אלפא/המדריך המהיר להתקנת לינוקס WSL על הנייד של משרד החינוך
0
30669
180367
180327
2026-05-14T16:38:36Z
~2026-29176-12
25750
/* איך מתקינים לינוקס WSL? */
180367
wikitext
text/x-wiki
{{תיבה עם כותרת|
כותרת=התהליך שמתואר בדף עדיין לא נבדק
|תוכן=התהליך שמתואר בדף הזה דורש סיסמת מנהל מערכת למחשב. ללא סיסמת המנהל לא ניתן לבצע את הפעולות. עד כה אין לנו סיסמת מנהל מערכת למחשבים המחולקים לתלמידים ולכן התוכן כאן לא בדוק עדיין. ההודעה הזו תרד כשהתוכן יהיה בדוק.
|צבעכ=#FF6666|
צבער=#FF0000}}
<big>המדריך המהיר להתקנת לינוקס WSL על הנייד של משרד החינוך!</big>
= שאלות שבדרך כלל תשאלו =
== מה זה WSL ==
זה מערכת לינוקס שקיימת בתוך הwindows שלכם. צריך רק להפעיל אותה.
== מה זה windows? ==
המערכת הפעלה שמשרד החינוך התקין לכם על המחשב כי יש לו הסכמים עם מייקרוסופט, החברה שמייצרת את מערכת ההפעלה הזאת והוא משלם להם המון כסף.
== למה להתקין לינוקס? ==
כי לתכנת בwindows זה יותר כאב ראש. ולא למדתם את זה עדיין.
== למה לא להתקין מכונה וירטואלית כמו בכיתה? ==
כי הדיסק של המחשב הזה קטנטן. הרבה יותר קטן מהדיסק במחשבים בכיתה. מכונה וירטואלית תתפוס הרבה ממנו, ואז המחשב עלול להפוך לאיטי יותר.
= איך מתקינים לינוקס WSL? =
פותחים טרמינל של powershell.
{{תיבה עם כותרת|
כותרת=מה זה powershell?|
תוכן=shell זה הדבר הזה שרץ בטרמינל ואתם כותבים בו פקודות. כמו ללינוקס, גם לwindows יש shell למרות שם מנסים להחביא אותו. הshell המקורי של windows היה מעאפן אז הם כתבו אחד חזק ומסובך יותר בשם powershell, למייקרוסופט יש קטע של לסבך דברים.
|צבעכ=#F0F080|
צבער=#FFFFA0}}
== איך פותחים Powershell? ==
לוחצים על כפתור הstart (הכפתור הראשי עם הציור של הריבועים למטה שם), וכשנפתח התפריט כותבים powershell. הוא כבר ימצא לכם את התוכנה הנדרשת שנקראת Windows Powershell.
== מתקינים WSL ==
כותבים בpowershell:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
wsl.exe --install -d Debian
</source>
== מוודאים שאם נרצה להוריד משהו, הוא יוריד מהמקום הנכון ==
נגיד לו sudo כדי שיריץ את הפקודה כמנהל מערכת, והפקודה תגיד לו שיעדכן לעצמו את הרשימה של המקומות שמהן הוא מוריד תוכנות:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
sudo apt-get update
</source>
ייקח לו קצת זמן, אבל הוא יעדכן הכל.
== מתקינים תמיכה בסביבה גרפית ==
בלינוקס בWSL לא נשתמש בסביבה גרפית מלאה כמו בכיתה, אבל אם אנחנו רוצים שהוא יוכל להראות לנו משחקים וגרפיקה, צריך לדאוג שיהיו לנו כל הספריות של הגרפיקה.
ניתן פקודה להתקין ספריה של דברים גרפיים קטנים וחביבים, והוא כבר יתקין את כל הסביבה הגרפית כדי שזה יוכל לעבוד:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
sudo apt-get install x11-apps
</source>
ועכשיו הוא יוריד ויתקין ה-מ-ו-ן דברים. ניתן לו להתקין, מה אכפת לנו.
=== ונבדוק שהגרפיקה באמת עובדת ===
אם הוא סיים להתקין, אז נבדוק אם הגרפיקה באמת עובדת לנו, עם הפקודה:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
xeyes
</source>
שזאת תוכנה שמראה עיניים שמסתכלות על העכבר שלכם. אבל רק כשהעכבר בחלון של העיניים, ככה זה כשאין סביבה גרפית מלאה.
העיניים מסתכלות לכם על העכבר?
יופי. תסגרו את החלון שלהן, סיימו את העבודה שלהן.
ולכם יש לינוקס מוכן לטיפול במשחקים.
== וזהו ==
ניצחון.
= מקורות =
* [https://learn.microsoft.com/en-us/windows/wsl/install המדריך של מייקרוסופט להתקנת WSL].
9m0a3d7v7az9hzz0b6f9n57g9josetw
180368
180367
2026-05-14T16:40:42Z
~2026-29176-12
25750
/* איך מתקינים לינוקס WSL? */
180368
wikitext
text/x-wiki
{{תיבה עם כותרת|
כותרת=התהליך שמתואר בדף עדיין לא נבדק
|תוכן=התהליך שמתואר בדף הזה דורש סיסמת מנהל מערכת למחשב. ללא סיסמת המנהל לא ניתן לבצע את הפעולות. עד כה אין לנו סיסמת מנהל מערכת למחשבים המחולקים לתלמידים ולכן התוכן כאן לא בדוק עדיין. ההודעה הזו תרד כשהתוכן יהיה בדוק.
|צבעכ=#FF6666|
צבער=#FF0000}}
<big>המדריך המהיר להתקנת לינוקס WSL על הנייד של משרד החינוך!</big>
= שאלות שבדרך כלל תשאלו =
== מה זה WSL ==
זה מערכת לינוקס שקיימת בתוך הwindows שלכם. צריך רק להפעיל אותה.
== מה זה windows? ==
המערכת הפעלה שמשרד החינוך התקין לכם על המחשב כי יש לו הסכמים עם מייקרוסופט, החברה שמייצרת את מערכת ההפעלה הזאת והוא משלם להם המון כסף.
== למה להתקין לינוקס? ==
כי לתכנת בwindows זה יותר כאב ראש. ולא למדתם את זה עדיין.
== למה לא להתקין מכונה וירטואלית כמו בכיתה? ==
כי הדיסק של המחשב הזה קטנטן. הרבה יותר קטן מהדיסק במחשבים בכיתה. מכונה וירטואלית תתפוס הרבה ממנו, ואז המחשב עלול להפוך לאיטי יותר.
= איך מתקינים לינוקס WSL? =
פותחים טרמינל של powershell.
{{תיבה עם כותרת|
כותרת=מה זה powershell?|
תוכן=shell זה הדבר הזה שרץ בטרמינל ואתם כותבים בו פקודות. כמו ללינוקס, גם לwindows יש shell למרות שהם מנסים להחביא אותו. הshell המקורי של windows היה מעאפן אז הם כתבו אחד חזק ומסובך יותר בשם powershell, למייקרוסופט יש קטע של לסבך דברים.
|צבעכ=#F0F080|
צבער=#FFFFA0}}
== איך פותחים Powershell? ==
לוחצים על כפתור הstart (הכפתור הראשי עם הציור של הריבועים למטה שם), וכשנפתח התפריט כותבים powershell. הוא כבר ימצא לכם את התוכנה הנדרשת שנקראת Windows Powershell.
== מתקינים WSL ==
כותבים בpowershell:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
wsl.exe --install -d Debian
</source>
== מוודאים שאם נרצה להוריד משהו, הוא יוריד מהמקום הנכון ==
נגיד לו sudo כדי שיריץ את הפקודה כמנהל מערכת, והפקודה תגיד לו שיעדכן לעצמו את הרשימה של המקומות שמהן הוא מוריד תוכנות:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
sudo apt-get update
</source>
ייקח לו קצת זמן, אבל הוא יעדכן הכל.
== מתקינים תמיכה בסביבה גרפית ==
בלינוקס בWSL לא נשתמש בסביבה גרפית מלאה כמו בכיתה, אבל אם אנחנו רוצים שהוא יוכל להראות לנו משחקים וגרפיקה, צריך לדאוג שיהיו לנו כל הספריות של הגרפיקה.
ניתן פקודה להתקין ספריה של דברים גרפיים קטנים וחביבים, והוא כבר יתקין את כל הסביבה הגרפית כדי שזה יוכל לעבוד:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
sudo apt-get install x11-apps
</source>
ועכשיו הוא יוריד ויתקין ה-מ-ו-ן דברים. ניתן לו להתקין, מה אכפת לנו.
=== ונבדוק שהגרפיקה באמת עובדת ===
אם הוא סיים להתקין, אז נבדוק אם הגרפיקה באמת עובדת לנו, עם הפקודה:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
xeyes
</source>
שזאת תוכנה שמראה עיניים שמסתכלות על העכבר שלכם. אבל רק כשהעכבר בחלון של העיניים, ככה זה כשאין סביבה גרפית מלאה.
העיניים מסתכלות לכם על העכבר?
יופי. תסגרו את החלון שלהן, סיימו את העבודה שלהן.
ולכם יש לינוקס מוכן לטיפול במשחקים.
== וזהו ==
ניצחון.
= מקורות =
* [https://learn.microsoft.com/en-us/windows/wsl/install המדריך של מייקרוסופט להתקנת WSL].
8xtbep6e7fcn3ulbu4hjc1fdvgmy0es
180369
180368
2026-05-14T19:00:15Z
~2026-29176-12
25750
/* מתקינים WSL */
180369
wikitext
text/x-wiki
{{תיבה עם כותרת|
כותרת=התהליך שמתואר בדף עדיין לא נבדק
|תוכן=התהליך שמתואר בדף הזה דורש סיסמת מנהל מערכת למחשב. ללא סיסמת המנהל לא ניתן לבצע את הפעולות. עד כה אין לנו סיסמת מנהל מערכת למחשבים המחולקים לתלמידים ולכן התוכן כאן לא בדוק עדיין. ההודעה הזו תרד כשהתוכן יהיה בדוק.
|צבעכ=#FF6666|
צבער=#FF0000}}
<big>המדריך המהיר להתקנת לינוקס WSL על הנייד של משרד החינוך!</big>
= שאלות שבדרך כלל תשאלו =
== מה זה WSL ==
זה מערכת לינוקס שקיימת בתוך הwindows שלכם. צריך רק להפעיל אותה.
== מה זה windows? ==
המערכת הפעלה שמשרד החינוך התקין לכם על המחשב כי יש לו הסכמים עם מייקרוסופט, החברה שמייצרת את מערכת ההפעלה הזאת והוא משלם להם המון כסף.
== למה להתקין לינוקס? ==
כי לתכנת בwindows זה יותר כאב ראש. ולא למדתם את זה עדיין.
== למה לא להתקין מכונה וירטואלית כמו בכיתה? ==
כי הדיסק של המחשב הזה קטנטן. הרבה יותר קטן מהדיסק במחשבים בכיתה. מכונה וירטואלית תתפוס הרבה ממנו, ואז המחשב עלול להפוך לאיטי יותר.
= איך מתקינים לינוקס WSL? =
פותחים טרמינל של powershell.
{{תיבה עם כותרת|
כותרת=מה זה powershell?|
תוכן=shell זה הדבר הזה שרץ בטרמינל ואתם כותבים בו פקודות. כמו ללינוקס, גם לwindows יש shell למרות שהם מנסים להחביא אותו. הshell המקורי של windows היה מעאפן אז הם כתבו אחד חזק ומסובך יותר בשם powershell, למייקרוסופט יש קטע של לסבך דברים.
|צבעכ=#F0F080|
צבער=#FFFFA0}}
== איך פותחים Powershell? ==
לוחצים על כפתור הstart (הכפתור הראשי עם הציור של הריבועים למטה שם), וכשנפתח התפריט כותבים powershell. הוא כבר ימצא לכם את התוכנה הנדרשת שנקראת Windows Powershell.
== מתקינים WSL ==
<!-- חנות האפליקציות חסומה במחשבי משרד החינוך וכך גם תוכנות שהורדו דרכה.
כותבים בpowershell:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
wsl.exe --install -d Debian
</source>
!-->
לוחצים על כפתור windows וכותבים "הפעל או בטל תכונות windows" (אחרי שכותבים "הפעל או" כבר אפשר למצוא את זה בלי לכתוב הכל). שם מסמנים את השורה "מערכת משנה של Windows עבור Linux" ולוחצים על כפתור "אישור". המחשב יבקש לעבור איתחול. נאשר לו.
מורידים [https://aka.ms/wsl-debian-gnulinux מכאן את הפצת הלינוקס "דביאן" לWSL].
== מוודאים שאם נרצה להוריד משהו, הוא יוריד מהמקום הנכון ==
נגיד לו sudo כדי שיריץ את הפקודה כמנהל מערכת, והפקודה תגיד לו שיעדכן לעצמו את הרשימה של המקומות שמהן הוא מוריד תוכנות:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
sudo apt-get update
</source>
ייקח לו קצת זמן, אבל הוא יעדכן הכל.
== מתקינים תמיכה בסביבה גרפית ==
בלינוקס בWSL לא נשתמש בסביבה גרפית מלאה כמו בכיתה, אבל אם אנחנו רוצים שהוא יוכל להראות לנו משחקים וגרפיקה, צריך לדאוג שיהיו לנו כל הספריות של הגרפיקה.
ניתן פקודה להתקין ספריה של דברים גרפיים קטנים וחביבים, והוא כבר יתקין את כל הסביבה הגרפית כדי שזה יוכל לעבוד:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
sudo apt-get install x11-apps
</source>
ועכשיו הוא יוריד ויתקין ה-מ-ו-ן דברים. ניתן לו להתקין, מה אכפת לנו.
=== ונבדוק שהגרפיקה באמת עובדת ===
אם הוא סיים להתקין, אז נבדוק אם הגרפיקה באמת עובדת לנו, עם הפקודה:
<source lang = "c" line="GESHI_NORMAL_LINE_NUMBERS">
xeyes
</source>
שזאת תוכנה שמראה עיניים שמסתכלות על העכבר שלכם. אבל רק כשהעכבר בחלון של העיניים, ככה זה כשאין סביבה גרפית מלאה.
העיניים מסתכלות לכם על העכבר?
יופי. תסגרו את החלון שלהן, סיימו את העבודה שלהן.
ולכם יש לינוקס מוכן לטיפול במשחקים.
== וזהו ==
ניצחון.
= מקורות =
* [https://learn.microsoft.com/en-us/windows/wsl/install המדריך של מייקרוסופט להתקנת WSL].
lw2ko87p5z80xqu6j7gzikus185ueln